Bli månadsgivare idag!

Alla människor har rätt till ett värdigt liv. Som månadsgivare till Räddningsmissionen stöttar du barn och vuxna i utsatta livssituationer, både med akuta insatser och långsiktiga projekt. Din gåva kan omvandlas till en bit mat, ett stödjande samtal, varma kläder, en säng för natten och en väg framåt. 

Genom fyra enkla steg kan du bli månadsgivare idag. När du ger över 200 kr i månaden kan du ha rätt till skattereduktion

 

  • Nuvarande Belopp
  • Kontaktuppgifter
  • Välj bankkonto
  • Slutför Autogiro
Månadsgivare

Månadsgåva

200 kr / månad
Belopp

Genom att använda tjänsten godkänner du användarvillkoren och integritetspolicyn. Du kan läsa mer om hur vi använder dina ekonomiska uppgifter här.

Vanliga frågor

Hur används min månadsgåva?

Din gåva kommer användas där den bäst behövs. Genom att inte styra varje enskild gåva till specifika ändamål, sparar vi in mycket administration och en större del av de insamlade medlen kan utnyttjas i våra verksamheter. På så vis säkerställer vi att din gåva gör så stor nytta som möjligt.

Kan jag får skattereduktion på min månadsgåva?

Ja, som gåvogivare kan du få skattereduktion på gåvor till Räddningsmissionen. Det innebär exempelvis att du som givare kan öka ditt månadsgivande på 150 kr i månaden till 200 kr, men i slutändan betalar du lika mycket som tidigare. Du som givare behöver inte ens informera skatteverket utan allt sköts automatiskt. Läs mer här!

Måste jag fylla i formuläret digitalt?

Nej, om du önskar kan du beställa en pappersblankett, som kommer direkt hem till din brevlåda. Du beställer blankett här.

Vad gör jag om Bank-ID inte öppnas automatiskt på min telefon?

Sitter du vid en dator, kan du öppna Bank-ID-appen och scanna QR-koden. Kontakta vår givarservice om du har problem med att signa upp dig, så hjälper vi dig.

Hur gör jag om jag inte vill få utskick från Räddningsmissionen?

I våra digitala utskick kan du alltid avregistrera dig direkt i utskicket. Om du inte vill ha postala utskick, kan du kontakta vår givarservice.

Kan jag hoppa över månadsgåvan en månad?

Du kan alltid avböja en dragning direkt hos din bank, om du så önskar.

Hur gör jag om jag vill ändra mitt månadsgivande?

Om du vill höja ditt månadsgivande, kan du använda dig av höjningsformuläret. Om du vill göra någon annan ändring, är du välkommen att kontakta vår givarservice.

Ringer ni månadsgivare för att diskutera höjning av månadsgåva?

Ja, detta brukar vi göra två gånger per år.

Ber ni om bankuppgifter via telefonen?

Nej, du måste alltid själv fylla i dina bankuppgifter via vårt formulär på vår site eller blankett. Du måste också alltid signera, med Bank-ID om du gör det digitalt. Vi ber dig aldrig att lämna ut dina kontouppgifter via telefon eller att signera något via Bank-ID under samtalet.

Jag misstänker att någon ringer och utger sig för att vara Räddningsmissionen. Vad gör jag?

Vi ber dig aldrig att lämna ut bankuppgifter eller att signera något med Bank-ID via telefonen. Om detta händer eller något annat som gör att du misstänker bedrägeri, kontakta vår givarservice! Notera telefonnumret som ringde, så har vi möjlighet att kolla om det är ett nummer vi ringer från eller inte. Tack för att du meddelar oss, så att vi kan vidta åtgärder som förhindrar att andra drabbas.

Är det ni som skickar SMS med en länk?

Ja, om du blivit uppringd och diskuterat månadsgivande, så får du ett SMS med en länk eftersom du själv måste fylla i uppgifterna och signera.

Två glada medarbetare serverar frukost till personer i hemlöshet på Räddningsmissionens frukostcafé.

Pappersblankett

Du kan även signera ditt månadsgivande på en pappersblankett. Klicka på länken nedan och beställ en blankett, som skickas hem till din brevlåda.

Beställ blankett

Givarservice

Har du några frågor kring månadsgivande eller stöter på problem? Vår givarservice hjälper dig gärna.